مقالات

هزینه های انبارداری گمرک چقدر است

همان طور که می‌دانید، هزینه ای که می بایست در رابطه با خدمات بارگیری و ترخیص کالا  پرداخت شود، به عنوان هزینه انبارداری گمرک یا تعرفه گمرک معرفی می شود. یکی از دغدغه های اصلی وارد کنندگان و همچنین صادر کنندگان این است که ، چه مقدار از بودجه خود را می بایست صرف هزینه انبارداری کنند. در واقع این شورای عالی است که هزینه های انبارداری گمرک، چه زمینی و چه هوایی را مشخص می کند؛ اما بهتر است قبل این که اقدام به صادرات یا وارداتی کالایی بکنیم، اطلاعاتی را در رابطه با این هزینه به دست آوریم. همراه بازرگانی صباغی زاده باشید تا نحوه محاسبه هزینه انبارداری گمرک به شما آموزش داده و مواردی که در این بین می بایست مد نظر قرار دهید را در کنار یک دیگر بررسی کنیم.

هزینه ای که بابت انبارداری در گمرک پرداخت می شود، به چه عواملی بستگی دارد؟

قطعا می‌دانید که هزینه انبارداری گمرک برای تمامی افراد یکسان نیست. پس مهم است که عوامل مؤثر در نحوه محاسبه هزینه انبارداری گمرک و تعیین هزینه آن را بدانید.

هزینه هایی که مربوط به قیمت کالا است:

تمامی هزینه هایی که به هنگام خرید کالا پرداخت می شود، به عنوان قیمت آن مشخص می شود. بخشی از هزینه انبارداری نیز با توجه به قیمت کالا محاسبه خواهد شد.

هزینه بهره سرمایه:

انبار گمرک نیز مانند تمامی انبارهای موجود در سطح شهر، نیاز به افرادی دارد تا از کالاها نگهداری کنند. یکی از مواردی که هزینه انبارداری را مشخص می کند، نگهداری از کالاها است.

تا زمانی که کالا موجود در انبار، مشکلی را برای سازمان به وجود نیاورد، هزینه نگهداری آن به شکل معمول محاسبه خواهد شد. در صورتی که کالا مدت زمان طولانی را در انبار بگذارند و جزو دسته کالاهای خاص محسوب شود، نیاز به پرداخت هزینه بیشتر در این بین است.

هزینه اجاره انبار، حمل و نقل و غیره:

یکی از مواردی که در هزینه تاثیر مستقیم دارد، هزینه اجاره، حمل و نقل و غیره در این بین است. به نوعی می توان گفت که یکی از اصلی ترین عوامل تاثیر گذار در این بین، هزینه های فوق می باشند که برای تعیین بودجه در این بین، می بایست به آن ها نیز توجه داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *