مقالات

مراحل واردات کالا

واردات کالا در حال حاضر به عنوان یکی از فعالیت های تجاری و اقتصادی بسیار مهم تلقی می شود که از گذشته تا به امروز، نقش اساسی در تامین نیازهای جامعه بر عهده داشته است. از آنجایی که انجام این فعالیت اقتصادی برای تمام افراد یک جامعه اهمیت بسیاری دارد، هر فرد که قصد دارد در این زمینه نیز دستی داشته باشد، می بایست با مراحل واردات کالا به طور کامل آشنا باشد تا بتواند در این معاملات بین المللی، نقشی صحیح را ایفا کند. در این مطلب ما تصمیم بر این داریم تا به آموزش مراحل واردات کالا به صورت گام به گام بپردازیم تا اگر قصد دارید همین فردا اقدام به انجام این کار، اطلاعات مناسبی را در این زمینه برای خود به همراه داشته باشید.

مراحل واردات و ترخیص کالا و دیگر گمرک ها به طور کلی دارای 9 پله است که فرد می بایست با گذر از تمامی آن ها، واردات کالای خود را به طور صحیح انجام دهد.

مرحله اول: اخذ کارت بازرگانی

اولین مرحله برای انجام واردات کالا، دریافت کارت بازرگانی است. فرقی نمی کند شما به دنبال مراحل واردات کالا از روسیه باشید یا مراحل واردات کالا از دبی! واردات از هر کشوری نیاز به کارت بازرگانی دارد. این کارت به دو نوع حقیقی و حقوقی ارائه شده و بر اساس این نام ها، کاربردهای مختلفی را برای خود به همراه دارند. پس از این که کارت بازرگانی خود را دریافت کردید، بر اساس چارت مراحل واردات کالا، می بایست به سراغ مرحله دوم یعنی انتخاب حوزه فعالیت بروید.

مرحله دوم: انتخاب حوزه فعالیت

دومین مورد انتخاب حوزه فعالیت خودتان است. این که می خواهید در چه زمینه ای اقدام به واردات کالا کنید، حوزه فعالیت شما را مشخص می کند. تعیین زمینه فعالیت شما می تواند به چند صورت انجام شود. به عنوان مثال، برخی تنها اقدام به واردات یک کالا کرده و برخی دیگر چندین کالا را وارد می کنند که می بایست با توجه به این موضوع، حوزه فعالیت خود را مشخص کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *